new year, new me? nah!

January 18, 2017

Hi guys. happy 2017. a bit late but hehh. happy new year :P

anyways, setelah sekian lama blog ni terbiar. paling last pun post pasal tugas di uni. kalau tidak, tidakla tu aku buat apa apa dalam blog ni. ohya and i decided to mix languages according to what i wanted to post. something like this, di mana aku campur ja English to Malay. like how i think. sebab honestly? my mind tidak dalam satu bahasa saja. kadang campur campur. so, why not kan? sebelum ni rasa the need to improve my english and i need to write more tapi tidak pun aku banyak tulis tulis hahaha. mina, minaa. jadi, conclusion dia, suka hati kau la mina. yang penting orang boleh faham apa kau tulis. itu pun kalau orang baca apa kau tulis *cough*loser*cough*

still tahun baru and masih jomblo tegar. mungkinlah because you never know what might come in the future. tapi so far, alhamdulillah. tiada jugalah kecewa sampai mau bunuh diri. masih waras lagi. sakit tu perkara biasalah. masing masing boleh tau apa rasa dia. tidakkanlah aku mau explain panjang panjang sinikan? pandai pandailah kamu.

some things i've learned from last year tapi nanti nanti la aku share. but basically, that's how life is. ada masa kau happy, ada masa kau sedih, ada masa kau tetiba gila, and ada masa kau be life idgaf. apa orang kata tu tidak payahlah mau kisah sangat. yang penting kau tau apa kau buat and kau yakin Allah tau apa kau buat. dari situ kau boleh berjaga jaga la kan.

so, selama berapa tahun sudah di Indonesia ni, bahasa pun macam macam sudah di belajar and masih lagi belajar sekarang. hahaha. English Malay tu mestilah. Indonesia boleh boleh sudah. Jawa? masih belajar lagi tapi bolehlah faham faham sikit. Ganu Klate sekarang jarang sudah but paling latest Kedah la. since Syud sebelum ni pun banyak ajar and now Nabil pun ajar ajar juga. boleh la try try. kononnya la. tapi mostly kalau depan depan pun dengan dorang ni, memang aku diam ja la sebab observe cara cakap dorang. hahaha.

resolution tahun ni? hmm.. biarlah sendiri ja yang tau sebab of course masing masing adakan? nanti lain hari kalau rajin, aku share la juga. kalau pasal blog ni, ingat mau merajinkan diri untuk post more. tapi we'll see how it goes.

You Might Also Like

0 comments